Détail de l'auteur
|
Documents disponibles écrits par cet auteur



Titre : fi-compass website Type de document : site web/base de données Auteurs : European Commission ; EIB (Luxembourg) Editeur : Luxembourg : EIB - European Investment Bank Date de publication : 2016 Note générale : Date de dernière consultation du site : 09/09/2016. Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Thésaurus formation
FESI - Fonds européens structurels et dinvestissement # ; EASI - programme pour lemploi et linnovation sociale # ; Microfinance # ; FONDS STRUCTURELS ; GUIDE ; FSE ; FEDER ; FEADER - Fonds européen agricole pour le développement rural # ; FEAMP - Fonds européen pour les affaires maritimes et la pêche # ; FONDS DE COHESION ; DROIT COMMUNAUTAIRE ; REGLEMENTATIONRésumé : Le site « fi-compass » est une plateforme web centralisant des services, documents, conseils sur les FESI - Fonds Européens Structurels et d'Investissement (FSE - Fonds social européen, FEDER - Fonds européen de développement régional, FEADER - Fonds européen agricole pour le développement rural, FEAMP - Fonds européen pour les affaires maritimes et la pêche, FC - Fonds de cohésion) ainsi que l'instrument de microfinance du Programme pour l'emploi et l'innovation sociale - EaSI.
« fi-compass » website is a unique platform for advisory services on :
- 1) financial instruments under the European Structural and Investment Funds (ESIF) : ERDF - European Regional Development Fund ; CF - Cohesion Fund ; ESF - European Social Fund ; EAFRD - European Agricultural Fund for Rural Development ; EMFF - European Maritime and Fisheries Fund.
- 2) microfinance under the Programme for Employment and Social Innovation - EaSI.
« fi-compass » website is provided by the European Commission in partnership with the European Investment Bank. It is designed to support ESIF managing authorities, EaSI microfinance providers and other interested parties, by providing practical know-how and learning tools on financial instruments. These will include how-to manuals, factsheets for quick reference, e-learning modules, face-to-face training seminars and networking events.En ligne : https://www.fi-compass.eu/ Permalink : https://www.ressources-de-la-formation.fr/index.php?lvl=notice_display&id=64867 Leonardo da Vinci : Analysis of the results of studies on vocational training in Europe : Findings of the Comett, Eurotecnet, FORCE, Lingua and PETRA programmes / Commission européenne (1998)
Titre : Leonardo da Vinci : Analysis of the results of studies on vocational training in Europe : Findings of the Comett, Eurotecnet, FORCE, Lingua and PETRA programmes Type de document : ouvrage Auteurs : Commission européenne ; European Commission ; Directorate General for Education and Culture ; DG Education et culture Editeur : Luxembourg : OPOCE - Office des publications officielles des communautés européennes Date de publication : 1998 Pagination : 69 p. Format : 30 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-92-828-2600-3 Mots-clés : Thésaurus formation
LINGUA ; EUROTECNET ; FORCE ; PETRA ; COMETT ; LEONARDO DA VINCI ; ETUDE ; POLITIQUE FORMATION UE ; JEUNE ; ADULTE ; COOPERATION TRANSFRONTALIERE ; COOPERATION INTERNATIONALE ; ETAT MEMBRE ; LANGUES ; COLLABORATION ENSEIGNEMENT SUPERIEUR-ENTREPRISE ; PROGRAMME COMMUNAUTAIRE FORMATION ; EVALUATION POLITIQUE PUBLIQUERésumé : This publication provides an overview of the results of all the studies undertaken during the former programmes. It treats each of the former programmes under similar headings. The first part of each section, dealing with one of the five former programmes, presents an analysis of the results of studies in relation to the objectives laid down in the respective Council Decisions, while the second part explores the relevance of the findings to other key vocational training policies of the European Commission, including those outlined in the White Paper: teaching and learning - towards the learning society. This is the companion volume to "Leonardo da Vinci - studies on vocational training in Europe". (résumé CEDEFOP) Permalink : https://www.ressources-de-la-formation.fr/index.php?lvl=notice_display&id=6742 Leonardo da Vinci : Vocational training ; A precondition for technological and organisational change / Commission européenne (1998)
Titre : Leonardo da Vinci : Vocational training ; A precondition for technological and organisational change Type de document : ouvrage Auteurs : Commission européenne ; European Commission Editeur : Luxembourg : OPOCE - Office des publications officielles des communautés européennes Date de publication : 1998 Pagination : 36 p. Format : 30 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-92-828-2601-0 Note générale : Document en anglais. Mots-clés : Thésaurus formation
COLLABORATION ENSEIGNEMENT SUPERIEUR-ENTREPRISE ; COOPERATION EUROPEENNE ; EUROPE OCCIDENTALE ; FORMATION PROFESSIONNELLE CONTINUE ; INNOVATION ENTREPRISE ; ORGANISATION TRAVAIL ; PME PMI ; QUALIFICATION PROFESSIONNELLE ; RAPPORT ; TECHNOLOGIE NOUVELLE ; PROGRAMME COMMUNAUTAIRE FORMATION ; COMPETENCE ; LEONARDO DA VINCI ; ORGANISATION QUALIFIANTERésumé : Le thème central de cette étude est le rôle de la formation professionnelle et sa place par rapport à d'autres facteurs tels que le changement technologique et organisationnel. Traditionnellement, le rôle principal de la formation professionnelle consiste à suivre le changement technologique et organisationnel et à équiper les individus du savoir et des compétences nécessaires pour mettre en oeuvre les applications innovantes émanant de ces domaines. Cependant, la formation professionnelle peut en elle-même jouer un rôle crucial dans la manière dont les technologies nouvelles sont conçues et mises en oeuvre sur la poste de travail et dans la société en général. Les auteurs estiment qu'elle peut assumer ce rôle en développant les compétences individuelles et organisationnelles qui permettront aux individus et aux organisations d'anticiper l'avenir et de contribuer ainsi à l'édification d'une société basée sur les trois piliers de la compétence humaine, de l'innovation technique
et de l'efficacité des organisations.Permalink : https://www.ressources-de-la-formation.fr/index.php?lvl=notice_display&id=6743 Distance training in the European Union / Keegan, Desmond (1997)
Titre : Distance training in the European Union Type de document : ouvrage Auteurs : Desmond Keegan ; European Commission ; Commission européenne Editeur : Luxembourg : OPOCE - Office des publications officielles des communautés européennes Date de publication : 1997 Pagination : 100 p. Format : 30 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-92-827-9674-0 Mots-clés : Thésaurus formation
AUTRICHE ; BELGIQUE ; DANEMARK ; EDUCATION COMPAREE ; FORMATION DISTANCE ; ESPAGNE ; EUROPE OCCIDENTALE ; FINLANDE ; FRANCE ; ROYAUME-UNI ; ANGLETERRE ; GRECE ; IRLANDE ; ITALIE ; LUXEMBOURG ; PAYS-BAS ; PORTUGAL ; ALLEMAGNE ; RFA ; SUEDE ; ETAT MEMBRERésumé : Cette étude rédigée en anglais se compose de quatre parties. La première énonce la méthodologie, énumère des modèles institutionnels et s'efforce de clarifier la terminologie. Le seconde est une revue de la littérature récente sur l'éducation et la formation à distance. La troisième présente un état des lieux dans les quinze pays de l'Union européenne, assorti de statistiques. La dernière énonce des conclusions et présente des tableaux statistiques synthétiques. Permalink : https://www.ressources-de-la-formation.fr/index.php?lvl=notice_display&id=6405 Study on International Sectoral Qualifications Frameworks and Systems : Final Report / ICF International (11/2016)
![]()
Titre : Study on International Sectoral Qualifications Frameworks and Systems : Final Report Type de document : ouvrage Auteurs : ICF International ; 3S (Autriche) ; European Commission ; Directorate-General for Employment, Social Affairs and Inclusion ; Monika Auzinger ; Julia Fellinger ; Karin Luomi-Messerer ; Luca Mobilio ; Daniela Ulicna ; Ali Zaidi Editeur : Luxembourg : Publications Office of the European Union Date de publication : 11/2016 Pagination : 110 p. ISBN/ISSN/EAN : 978-92-79-62834-4 Note générale : Etude produite en Juin-Juillet 2016.
Numéro de DOI 10.2767/115 invalide (vérifié le 07/02/2017).Langues : Anglais (eng) Mots-clés : Thésaurus formation
CADRE EUROPEEN DES CERTIFICATIONS # ; Certification sectorielle internationale # ; Cadre de certifications sectorielles internationales # ; Système de certifications sectorielles internationales # ; CADRE NATIONAL DES CERTIFICATIONS # ; CERTIFICATION FORMATION ; ORGANISATION INTERNATIONALE ; BRANCHE ACTIVITE ECONOMIQUE ; ACQUIS ANTERIEUR ; QUALITE ; QUALITE FORMATIONRésumé : This study reflects on the potential role of the European Qualifications Framework (EQF) in supporting recognition of International Sectoral Qualifications and related initiatives. The EQF is a common European reference framework. It acts as a translation device to make qualifications acquired within the different education and training systems in Europe more readable and understandable.
This study examined the characteristics of international sectoral qualifications, frameworks and standards and analysed potential options for linking them to the EQF [European Qualifications Framework]. It drew on desk research, a survey of international sectoral/professional organisations, interviews with representatives of organisations responsible for selected initiatives, a survey of EQF NCPs and an expert workshop.
The study found that international sectoral initiatives were a widespread phenomenon. There were 254 identified organisations delivering these initiatives, of which several managed more than one. Most were qualifications, suites of qualifications, or standards.
The initiatives examined in-depth cover a range of sectors and are most commonly targeted at high-skilled professionals. Most have a high number of users and been established for over a decade. Nearly all are described using learning outcomes and subject to quality assurance processes, although the latter varies considerably by organisation.
Over half referred to EQF levels, of which two-thirds are directly or indirectly linked to an NQF [National Qualifications Framework]. There was demand from initiative owners for a process to directly link initiatives to the EQF. This was considered less burdensome than linking through NQFs and would ensure more consistent levelling decisions. Moreover, it reduced the risk of organisations linking qualifications to the EQF without formal validation.En ligne : http://ec.europa.eu/social/BlobServlet?docId=16568&langId=en Permalink : https://www.ressources-de-la-formation.fr/index.php?lvl=notice_display&id=65664 PermalinkPermalinkMonitoring good practices in the areas of employment, social affairs and inclusion : examples of projects funded by DG EMPL [Directorate-General for Employment, Social Affairs and Inclusion] in 2011-2012 ; Report 1 / European Commission (11/2014)
PermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkEU, be proud of your trainers : supporting those who train for improving skills, employment and competitiveness ; Guiding principles on professional development of trainers in VET / CEDEFOP (10/2014)
PermalinkStudy on the feasibility of an education and training investment platform : Final report / ICF Consulting Services Limited (10/2017)
PermalinkStudy on the feasibility of an education and training investment platform : Annexes to report / ICF Consulting Services Limited (10/2017)
PermalinkPermalinkPerformance Monitoring Report of the European Union Programme for Employment and Social Innovation (EaSI) 2014 : Monitoring of the Performance of the European Union Programme for Employment and Social Innovation (2014-2020) / European Commission (09/2015)
PermalinkErasmus Facts, Figures & Trends : the European Union support for student and staff exchanges and university cooperation in 2012-13 / European Commission (07/2014)
PermalinkGuiding principles on professional development of trainers in vocational education and training / CEDEFOP (05/2014)
PermalinkPermalinkMonitoring good practices in the areas of employment, social affairs and inclusion : examples of projects funded by DG EMPL [Directorate-General for Employment, Social Affairs and Inclusion] in 2011-2012 ; Report 2 / European Commission (05/2015)
PermalinkThe European Higher Education Area in 2018 : Bologna Process Implementation Report / EACEA (05/2018)
![]()
PermalinkPiloting the Youth Guarantee on the Ground : Experiences from the European Parliament Preparatory Action (EPPA) ; Conference paper, 8 May 2015 / European Commission (05/2015)
PermalinkMonitoring good practices in the areas of employment, social affairs and inclusion : examples of projects funded by DG EMPL [Directorate-General for Employment, Social Affairs and Inclusion] in 2012-2015 ; Report IV / European Commission (04/2016)
PermalinkPermalinkMonitoring good practices in the areas of employment, social affairs and inclusion : examples of projects funded by DG EMPL [Directorate-General for Employment, Social Affairs and Inclusion] in 2012-2015 ; Report III / European Commission (01/2016)
Permalink